File nghe + Đề kiểm tra cuối học kì II Tiếng Anh 6 - Năm học 2022-2023 - Trường THCS An Tiến (Có đáp án + Ma trận)

docx 9 trang giahan2 16/10/2025 70
Bạn đang xem tài liệu "File nghe + Đề kiểm tra cuối học kì II Tiếng Anh 6 - Năm học 2022-2023 - Trường THCS An Tiến (Có đáp án + Ma trận)", để tải tài liệu gốc về máy bạn click vào nút DOWNLOAD ở trên

Tài liệu đính kèm:

  • docxfile_nghe_de_kiem_tra_cuoi_hoc_ki_ii_tieng_anh_6_nam_hoc_202.docx
  • mp3BÀI NGHE 1.mp3
  • mp3BÀI NGHE 2.mp3

Nội dung text: File nghe + Đề kiểm tra cuối học kì II Tiếng Anh 6 - Năm học 2022-2023 - Trường THCS An Tiến (Có đáp án + Ma trận)

  1. ỦY BAN NHÂN DÂN HUYỆN AN LÃO ĐỀ KIỂM TRA CUỐI KÌ II TRƯỜNG THCS AN TIẾN MƠN : TIẾNG ANH 6 (60 phút) Năm học 2022-2023 MA TRẬN ĐỀ KIỂM TRA CUỐI KỲ 2 MƠN: TIẾNG ANH 6 – THỜI GIAN LÀM BÀI: 60 PHÚT Mức độ nhận thức Tổng Nhận biết Thơng hiểu Vận dụng Vận dụng cao Kĩ TT Thời Thời Thời Thời Thời năng Tỉ lệ Tỉ lệ Tỉ lệ Tỉ lệ Tỉ lệ gian gian gian gian gian (%) (%) (%) (%) (%) (phút) (phút) (phút) (phút) (phút) 1 Nghe 10 3 5 3 5 2 20 8 2 Ngơn 10 3 10 7 20 10 ngữ 3 Đọc 10 4 5 5 5 6 20 13 4 Viết 5 5 5 4 5 5 5 3 20 17 5 Nĩi 5 5 5 2 5 3 5 2 20 12 Tổng 40 20 30 20 20 15 10 5 100 60 Tỉ lệ (% ) 40 30 20 10 100 Tỉ lệ chung 70 30 100 (%)
  2. BẢNG ĐẶC TẢ KĨ THUẬT ĐỀ KIỂM TRA CUỐI KỲ 2 MƠN: TIẾNG ANH 6 – THỜI GIAN LÀM BÀI: 60 PHÚT Số câu hỏi theo mức độ nhận thức Tổng Số Đơn vị kiến Mức độ kiến thức, kĩ năng TT Kĩ năng Nhận Thơng Vận Vận CH thức/kỹ năng cần kiểm tra, đánh giá biết hiểu dụng dụng cao TN TL TN TL TN TL TN TL TN TL I. LISTEN 1. Nghe một đoạn Nhận biết: ING hội thoại về chủ 3 3 điểm - Nghe lấy thơng tin chi tiết. Thơng hiểu: - Our greener - Hiểu nội dung chính của 2 2 world đoạn độc thoại/ hội thoại để tìm câu trả lời đúng. Vận dụng: - Nắm được ý chính của bài nghe để đưa ra câu trả lời phù hợp. - Tổng hợp thơng tin từ nhiều chi tiết, loại trừ các chi tiết sai để tìm câu trả lời đúng. 2. Nghe một đoạn Nhận biết: hội thoại về - Nghe lấy thơng tin chi tiết 3 2 - Cities of the World Thơng hiểu: - Hiểu nội dung chính của 2 2 đoạn độc thoại/ hội thoại để tìm câu trả lời đúng. Vận dụng: - Nắm được ý chính của bài nghe để đưa ra câu trả lời phù hợp. - Tổng hợp thơng tin từ nhiều chi tiết, loại trừ các chi tiết sai để tìm câu trả lời đúng. II. LANGU Nhận biết: AGE Nhận biết các âm và trọng 2 2 âm thơng qua các từ vựng 1. Pronunciation theo chủ đề đã học. /ei/& / /ỉ/ , /əʊ/ Thơng hiểu: & / /aʊ/ + Phân biệt được các âm 2 2 Chọn từ khác loại trong phần nghe. Vận dụng: + Hiểu và vận dụng vào bài nghe/nĩi. Nhận biết: Nhận ra, nhớ lại, liệt kê 1 1 được các từ vựng theo chủ 2. Vocabulary đề đã học. Từ vựng đã học Thơng hiểu: theo chủ điểm. - Hiểu và phân biệt được - Preposition các từ vựng theo chủ đề đã (After adjectives) học. - Word use 1 1 - Nắm được các mối liên kết (Nouns, và kết hợp của từ trong bối Adjectives, cảnh và ngữ cảnh tương ứng. Vận dụng: - Hiểu và vận dụng được từ 1 1 vựng đã học trong văn cảnh
  3. (danh từ, động từ, tính từ và trạng từ ) Nhận biết: - Nhận ra được các kiến 1 1 thức ngữ pháp đã học. 3. Grammar Thơng hiểu: - Articles a/ an/ - Hiểu và phân biệt các chủ 2 2 the điểm ngữ pháp đã học. - First conditional - Superlative adjectives (short Vận dụng: adjectives) - Hiểu và vận dụng các kiến thức ngữ pháp đã học vào bài nghe/ nĩi/ đọc/ viết. III. READI 1. Cloze test Nhận biết: NG Hiểu được bài đọc - Nhận ra được các thành tố 3 3 cĩ độ dài khoảng ngơn ngữ và liên kết về mặt 80-100 từ về chủ văn bản. điểm Thơng hiểu: --Our future - Phân biệt được các đặc house trưng, đặc điểm các thành tố 2 2 ngơn ngữ và liên kết về mặt văn bản. Vận dụng: - Sử dụng các kiến thức ngơn ngữ và kỹ năng trong các tình huống mới. Nhận biết: 3 3 - Thơng tin chi tiết 2. Reading comprehension Thơng hiểu: Hiểu được nội - Hiểu ý chính của bài đọc dung chính và nội và chọn câu trả lời phù hợp. dung chi tiết đoạn - Hiểu được nghĩa tham 2 2 văn bản cĩ độ dài chiếu. khoảng 100-120 - Loại trừ các chi tiết để đưa từ, xoay quanh ra câu trả lời phù hợp các chủ điểm Vận dụng: - Sports and - Đốn nghĩa của từ trong games văn cảnh. - Hiều, phân tích, tổng hợp ý chính của bài để chọn câu trả lời phù hợp. IV. WRITI 1. Error Nhận biết: NG identification - Nhận diện lỗi về ngữ pháp 2 2 Xác định lỗi sai và từ loại trong câu. Thơng hiểu: - Sử dụng các từ đã để sắp 3 3 xếp thành câu hồn chỉnh. 2. Sentence Vận dụng: transformation - Hiểu câu gốc và sử dụng Biến đổi câu các từ gợi ý để viết lại câu 2 2 sao cho nghĩa khơng thay đổi. 3. Sentence building Vận dụng cao: Sử dụng từ/ cụm - Sử dụng các từ, cụm từ đã 3 3 từ gợi ý để viết cho để viết thành câu hồn câu chỉnh. -
  4. V. SPEAKI (Phần NG SPEAKING tổ chức thi buổi riêng) + Nội dung: - Hỏi - đáp và trình bày về các nội dung liên quan đến các chủ điểm cĩ trong chương trình. - Sử dụng được một số chức năng giao tiếp cơ bản như hướng dẫn, bày tỏ ý kiến, hỏi đường, hỏi thơng tin và cung cấp thơng tin, + Kỹ năng: - Kỹ năng trình bày một vấn đề; sử dụng ngơn ngữ cơ thể và các biểu đạt trên khuơn mặt phù hợp; kỹ năng nĩi trước đám đơng + Ngơn ngữ và cấu trúc: - Ưu tiên sử dụng những cấu trúc đã học trong chương trình. Nhận biết: - Giới thiệu các thơng tin về 1. Introduction bản thân/ sở thích/ về thầy cơ, mái trường/ mơn học yêu thích. Thơng hiểu: - Sử dụng kiến thức ngơn 2. Topic ngữ đã học để nĩi theo chủ speaking đề. - Television Vận dụng: - Our houses in - Sử dụng từ vựng và cấu the future trúc linh hoạt, diễn tả được -Sports and games nội dung cần nĩi theo những cách khác nhau. Phát âm tương đối chuẩn. Vận dụng cao: - Hiểu và trả lời được câu hỏi của giám khảo và trả lời 3. Q&A một cách linh hoạt. Sử dụng ngơn ngữ một cách tự nhiên và thuần thục. Tổng 20 11 3 1 2 3 27 13
  5. ĐỀ KIỂM TRA CUỐI HỌC KỲ II MƠN: TIẾNG ANH 6 Thời gian làm bài: 60 phút A. LISTENING(2,0pts) I. Nick is talking to Phong about his future house. Listen to their conversation. Check True (T) or False (F) (1,0 pt) 1. My is from class 6B . . 2. She’ll talk to her friends about putting a recycling bin in every classroom. 3. If they get a lot of money from selling these things, they ’ll buy energy-saving lights for every houses 4. She’ll organize a few book fairs. 5. In book fairs, students can’t swap their used books. II. Listen and choose the best answer. (1.0pt) Sweden’s capital city is built on 14 (1)............ and has a 700 year-old history. The oldest part of Stockholm is the Old Town. Here you can visit the Royal Palace, one of Europe’s largest and most dynamic (2)............There are about 3000 people living in the Old Town today (3)............. it’s a place with café, restaurants, shops and museums, including the Nobel Museum. Stockholm is also the city where Nobel Prizes, except for the Nobel Peace Prize, are awarded each year. On the 10 December, the day (4)................Alfred Nobel died, the Nobel Prize winners receive their awards from the Swedish King - a Nobel diploma, a medal, and (5) .. million Swedish crowns per prize. 1.A.islands B.lakes C.ponds D.rivers 2. A. castles B. palaces C.buildings D.markets 3. A.but B.and C.with D.of 4. A.How B.who C.which D.when 5. A. 5 B.15 C.10 D.20 B. LANGUAGE (2,0pts) I. Choose the word that has different underlined from the others. (0,4pt) 1.A. moment B.open C. cow D.aerobic 2.A. make B. arrange C. decorate D. agree II. Choose the word that does not belong to the group of the other three (0,4pt) 1. A. knew B. took C. sent D. watched 2. A. table tennis B. cycling C.football D. volleyball III. Choose the best answer A, B or C to complete the following sentences. (1,2pt) 1. She is interested learning English A. on B. at C. of D.in 2. We can .things like plastic bottles and cans. It helps the environment A.make B.give C. recycle D. throw 3.Ho Chi Minh City is exciting city. I visited it last summer A.a B.an C.the D. some 4. James: “The car of the future will probably run on water.” – Steve: “ ..” A. How fantastic! B. Good job! C. Well done! D. Good idea! 5. The Nile River is the __________ river in the world. A. longest B. long C. most long D. longer 6. If you study hard, you .. the exam. A. pass B. will pass C. fail D. will fail C. READING(2,0pts) I. Put a word from the box in each gap or choose the best answer (1.0pt) Robots Computers and know will future think So, what will shopping be like in the future? No one knows definitely but I (1) we will do all our shopping online. People will not need to go out to shops. For food - our fridge ..(2) . tell our computers what we need. We won't have to do anything! ..(3) .. will drive the food to our houses and put it directly into our fridges and
  6. cupboards. But will robots choose our clothes too? No, I don’t think they will. We will go online, choose our clothes ..(4) then we will see a picture of ourselves in the jeans or dress on our screens and we will decide to buy or not to buy! Of course, we will not have any money in our wallets in the (5) . We will pay for everything automatically. So, in the future there will not be any sales assistants or bankers, just lots of IT specialists and robots. II. Read the text and answer questions. (1.0pt) Mai Hoa is an active girl . She is 12 and in grade 6. Every morning, she does morning exercises. In the afternoon, she often plays volleyball with some friends .They often play it in the stadium near her house .They never play in the street because it is very dangerous.On the weekend, she sometimes goes on a picnic in the countryside with some friends. They usually stay at her uncle’s house. There they can go fishing and working on the farm. They feel happy after their picnic. *Questions: 1.Is Mai Hoa in grade 7 ? ->...................................................................................................... 2.How often does she do morning exercise ? ->..................................................................................................... 3. What does she do in the afternoon ? -> .. 4. Does she love sports? ->........................................................................................................ 5.Which sentence says Mai Hoa and her friends are safe volleyball players ->......................................................................................................... D. WRITING (2,0pt) I. Each sentence has a mistake. Find and correct it (0.4pt) 1. One day, we might to travel to the moon for holiday. .................................. A B C D 2. Don’t eating too much salt. It’s not good for you. A B C D II. Rearrange the words to make meaningful sentences(0.6pt) 1. yesterday/ homework/ mother/ do/My/ me/helped. 2. in / Ho Chi Minh / the / city / biggest /is / Viet Nam. 3. won't / He / visit / year / next / Viet Nam. ............................................................................................................................................................ III. Rewrite the sentences in such a way that the meaning of the original one does not change. (0.4pt) 1. My computer didn’t work last night, so I couldn’t email you. → I . 2. Don’t play with matches. You will hurt yourself. → If 3. Noone in the class is better at Maths than Peter Peter IV. Use the given words to make meaningful sentences (0,6pt) 1. Robots /might/ help us / do / housework / the future . 2. If/ there / no water, /Plants / die 3. Lan / the / tall / student /her class
  7. PART 5: SPEAKING I. Introduction: Talk about yourselves(0,5đ) * Giáo viên cĩ thể hỏi một số câu hỏi cơ bản dưới đây: 1. What’s your full name? 2. Which class are you in? 3. Where do you live? * Học sinh tự nĩi ít nhất 5 câu về bản thân mình - Name / middle name / family name, age, class, grade, school, home address. II. Topic speaking 1.Talking about your house in the future (10 sentences)(1,5pts) Questions &Answers 1. Where will you live in the future? 2. What will it be surrounded by? 3. What will it be like? 4. How many rooms? 5. What appliances might it have? Topic 2.Talking about your favourite TV programme(10 sentences)(1,5pts) Questions &Answers 1.What’s your favourite TV programme? 2.What is it about? 3.What time is it on? 4. What channel is it on? 5. Why do you like it? Topic 3.Talking about your favourite sport(10 sentences)(1,5pts) Questions &Answers 1.What’s your favourite sport? 2.Who do you often play with? 3.Where do you play with? 4.When do you play with? 3. Why do you like it?
  8. ANSWER KEY A. LISTENING(2,0pts) I. Nick is talking to Phong about his future house. Listen to their conversation. Check True (T) or False (F) (1,0 pt) 1. F 2. T 3. F 4.T 5. F II. Listen and choose the best answer. (1.0pt) 1. A.islands 2.B. palaces 3. B.and 4. D.when 5. C.ten/10 B. LANGUAGE (2,0pts) I. Choose the word that has different underlined from the others. (0,4pt) 1.A 2.D II. Choose the word that does not belong to the group of the other three (0,4pt) 1.D 2.B III. Choose the best answer A, B or C to complete the following sentences. (1,2pt) 1.D 2.C 3.C 4.A 5. A 6.B C. READING(2,0pts) I. Put a word from the box in each gap or choose the best answer (1.0pt) 1.think 2. will 3.Robots 4.and 5.future II. Read the text and answer questions. (1.0pt) 1 .No ,she isn’t 2 .Every morning, she does morning exercises 3. In the afternoon, she often plays volleyball with some friends 4. Yes,she does 5. They never play in the street because it is very dangerous D. WRITING (2,0pt) I. Each sentence has a mistake. Find and correct it (0.4pt) 1.C 2.A II. Rearrange the words to make meaningful sentences(0.6pt) 1. My mother helped me do homework yesterday . 2. Ho Chi Minh is the biggest city in Viet Nam. 3. He won't visit Viet Nam next year . III. Rewrite the sentences in such a way that the meaning of the original one does not change. (0.4pt) 1. I couldn’t email you because my computer didn’t work last night. 2. If you play with matches, you will hurt yourself. 3. Peter is the best at Maths in the class IV. Use the given words to make meaningful sentences (0,6pt) 1. Robots might help us (to) do the housework in the future 2. If there is no water, plants will die. 3. Lan is the tallest student in her class XÁC NHẬN CỦA BGH KÍ DUYỆT CỦA NGƯỜI RA ĐỀ TỔ Nguyễn Thị Oanh Nguyễn Thị Thanh Hường