File nghe + Đề kiểm tra cuối học kì II Tiếng Anh 7 - Năm học 2022-2023 - Trường THCS An Tiến (Có đáp án + Ma trận)
Bạn đang xem tài liệu "File nghe + Đề kiểm tra cuối học kì II Tiếng Anh 7 - Năm học 2022-2023 - Trường THCS An Tiến (Có đáp án + Ma trận)", để tải tài liệu gốc về máy bạn click vào nút DOWNLOAD ở trên
Tài liệu đính kèm:
file_nghe_de_kiem_tra_cuoi_hoc_ki_ii_tieng_anh_7_nam_hoc_202.docx
NGHE 1.mp3
NGHE 2.mp3
Nội dung text: File nghe + Đề kiểm tra cuối học kì II Tiếng Anh 7 - Năm học 2022-2023 - Trường THCS An Tiến (Có đáp án + Ma trận)
- ỦY BAN NHÂN DÂN HUYỆN AN LÃO ĐỀ KIỂM TRA CUỐI KÌ II TRƯỜNG THCS AN TIẾN MÔN : TIẾNG ANH 7 (60 phút) Năm học 2022-2023 MA TRẬN ĐỀ KIỂM TRA CUỐI KỲ 2 MÔN: TIẾNG ANH 7 – THỜI GIAN LÀM BÀI: 60 PHÚT Mức độ nhận thức Tổng Nhận biết Thông hiểu Vận dụng Vận dụng cao Kĩ TT Thời Thời Thời Thời Thời năng Tỉ lệ Tỉ lệ Tỉ lệ Tỉ lệ Tỉ lệ gian gian gian gian gian (%) (%) (%) (%) (%) (phút) (phút) (phút) (phút) (phút) 1 Nghe 8 5 8 5 4 5 20 15 2 Ngôn 8 5 8 5 4 5 20 15 ngữ 3 Đọc 12 7 4 4 4 4 20 15 4 Viết 4 2 4 4 4 4 8 5 20 15 5 Nói Tổng 60 32 19 24 18 18 8 5 80 16 Tỉ lệ (% ) 32 24 16 8 80 Tỉ lệ chung 56 24 80 (%)
- BẢNG ĐẶC TẢ KĨ THUẬT ĐỀ KIỂM TRA CUỐI KỲ 2 MÔN: TIẾNG ANH 7 – THỜI GIAN LÀM BÀI: 60 PHÚT Số câu hỏi theo mức độ nhận thức Mức độ kiến thức, kĩ Vận Tổng Kĩ Đơn vị kiến năng Nhận Thông Vận TT dụng Số CH năng thức/kỹ năng cần kiểm tra, đánh biết hiểu dụng giá cao TN TL TN TL TN TL TN TL TN TL I. LISTE 1. Nghe một Nhận biết: NING đoạn hội thoại - Nghe lấy thông tin chi 2 2 về chủ điểm tiết. Thông hiểu: -ENERGY - Hiểu nội dung chính SOURCES của đoạn độc thoại/ hội 2 2 thoại để tìm câu trả lời đúng. Vận dụng: - Nắm được ý chính của bài nghe để đưa ra câu trả lời phù hợp. 1 1 - Tổng hợp thông tin từ nhiều chi tiết, loại trừ các chi tiết sai để tìm câu trả lời đúng. 2. Nghe một Nhận biết: đoạn hội thoại - Nghe lấy thông tin chi 2 2 về tiết -ENGLISH Thông hiểu: SPEAKING - Hiểu nội dung chính COUNTRIES của đoạn độc thoại/ hội 2 2 thoại để tìm câu trả lời đúng. Vận dụng: - Nắm được ý chính của bài nghe để đưa ra câu trả lời phù hợp. 1 1 - Tổng hợp thông tin từ nhiều chi tiết, loại trừ các chi tiết sai để tìm câu trả lời đúng. II. LANG Nhận biết: UAGE Nhận biết các âm và 1. trọng âm thông qua các 2 2 Pronunciation từ vựng theo chủ đề đã - Các phụ âm / học. dʒ/ g / ed Thông hiểu: - trọng âm từ + Phân biệt được các 2 2 của từ có 2,3 âm trong phần nghe. âm tiết Vận dụng: + Hiểu và vận dụng vào bài nghe/nói. 2. Vocabulary Nhận biết: Từ vựng đã Nhận ra, nhớ lại, liệt kê 1 1 học theo chủ được các từ vựng theo
- điểm,opposite chủ đề đã học. word, verb phrase Thông hiểu: -ENERGY - Hiểu và phân biệt SOURCE được các từ vựng theo chủ đề đã học. -ENGLISH – 1 1 SPEAKING - Nắm được các mối COUNTRY liên kết và kết hợp của - từ trong bối cảnh và TRAVELLIN ngữ cảnh tương ứng. G IN THE Vận dụng: FUTURE - Hiểu và vận dụng được từ vựng đã học 1 1 trong văn cảnh (danh từ, động từ, tính từ và trạng từ ) Nhận biết: - Nhận ra được các 1 1 kiến thức ngữ pháp đã học. 3. Grammar Thông hiểu: - Hiểu và phân biệt các - Future simple 2 2 -Present chủ điểm ngữ pháp đã continuous học. -Possessive Vận dụng: pronouns - Hiểu và vận dụng các kiến thức ngữ pháp đã học vào bài nghe/ nói/ đọc/ viết. III. READI 1. Cloze test Nhận biết: NG Hiểu được bài - Nhận ra được các 3 3 đọc có độ dài thành tố ngôn ngữ và khoảng 80-100 liên kết về mặt văn bản. từ về chủ điểm Thông hiểu: FESTIVALS - Phân biệt được các AROUND đặc trưng, đặc điểm các 1 1 THE thành tố ngôn ngữ và WORLD liên kết về mặt văn bản. Vận dụng: - Sử dụng các kiến thức ngôn ngữ và kỹ năng 1 1 trong các tình huống mới. 2. Reading Nhận biết: 3 3 comprehensio - Thông tin chi tiết n Thông hiểu: Hiểu được nội - Hiểu ý chính của bài dung chính và đọc và chọn câu trả lời nội dung chi phù hợp. 1 1 tiết đoạn văn - Hiểu được nghĩa tham bản có độ dài chiếu. khoảng 100- - Loại trừ các chi tiết
- 120 từ, xoay để đưa ra câu trả lời quanh các chủ phù hợp điểm FILMS Vận dụng: - Đoán nghĩa của từ trong văn cảnh. - Hiều, phân tích, tổng 1 1 hợp ý chính của bài để chọn câu trả lời phù hợp. IV. WRITI 1. Error Nhận biết: NG identification - Nhận diện lỗi về ngữ 2 2 Xác định lỗi pháp và từ loại trong sai câu. Thông hiểu: - Sử dụng các từ đã để 3 3 sắp xếp thành câu hoàn 2. Sentence chỉnh. transformatio Vận dụng: n - Hiểu câu gốc và sử Biến đổi câu dụng các từ gợi ý để 2 2 viết lại câu sao cho nghĩa không thay đổi. 3. Sentence building Vận dụng cao: Sử dụng từ/ - Sử dụng các từ, cụm 3 3 cụm từ gợi ý từ đã cho để viết thành để viết câu câu hoàn chỉnh. - V. SPEA (Phần KING SPEAKING tổ chức thi buổi riêng) + Nội dung: - Hỏi - đáp và trình bày về các nội dung liên quan đến các chủ điểm có trong chương trình. - Sử dụng được một số chức năng giao tiếp cơ bản như hướng dẫn, bày tỏ ý kiến, hỏi đường, hỏi thông tin và cung cấp thông tin, + Kỹ năng: - Kỹ năng trình
- bày một vấn đề; sử dụng ngôn ngữ cơ thể và các biểu đạt trên khuôn mặt phù hợp; kỹ năng nói trước đám đông + Ngôn ngữ và cấu trúc: - Ưu tiên sử dụng những cấu trúc đã học trong chương trình. Nhận biết: - Giới thiệu các thông 1. tin về bản thân/ sở Introduction thích/ về thầy cô, mái trường/ môn học yêu thích. Thông hiểu: - Sử dụng kiến thức 2. Topic ngôn ngữ đã học để nói speaking theo chủ đề. -ENERGY Vận dụng: SOURCES - Sử dụng từ vựng và -FILMS cấu trúc linh hoạt, diễn -FESTIVALS tả được nội dung cần nói theo những cách khác nhau. Phát âm tương đối chuẩn. Vận dụng cao: - Hiểu và trả lời được câu hỏi của giám khảo 3. Q&A và trả lời một cách linh hoạt. Sử dụng ngôn ngữ một cách tự nhiên và thuần thục. Tổng 18 9 3 5 2 3 27 13
- THE FINAL 2nd SEMESTER EXAMINATION- GRADE 7 A. LISTENING (2,0pts) I. Listen to the talk and decide which statement is True (T) or False (F). (1.0pt) 1.Mr Lam says we use energy for playing sports, heating and lighting 2. Linh always turns off the lights before going to bed 3. Nam has some electrical appliances, such as a TV, a CD player, .. 4. Linh turns electrical appliances off when she doesn't use them 5. Minh doesn’t use low energy light bulbs at his house. II. Listen and choose the best answer. (1.0pt) Welcome to our one-day .(1) of London. At 9:30 a.m., we'll go to Buckingham Palace. The Queen and her family live there.You can ..(2) .. the Queen's beautiful garden, and her collection of artworks. Remember to watch the Changing of the Guard at ..(3) . a.m. We will then visit Big Ben. It is the Clock Tower on the River Thames. It is one of the most famous symbols (4) .. the United Kingdom. Lunch is at 1 p.m. You can then go around and (5) .. photos. We will return for a boat ride at 3:15 p.m. on the River Thames. You will see historic attractions along the river.We will return to our hotel at 5 p.m. 1. A.tour B.trip C.holiday D. vacation 2. A.watch B.see C.listen D. visit 3.A.11.00 B.11.15 C.11.30 D.11.45 4. A.at B.on C.with D.of 5.A. take B.make C.go D.do B. LANGUAGE (2,0pts) I. Choose the word that has different underlined from the others. (0,4pt) 1.A. teenager B. together C.guess D. regular 2.A. washed B. danced C. needed D. matched II. Choose the word that has different stress from the others (0,4pt) 1. A.workshop B. remind C. outskirts D. village 2.A.expensive B.important C.performance D. engineer III. Choose the best answer A, B or C to complete the following sentences. (1,2pt 1. This picture is Lan’s.That picture is __________ A. her B. ours C. my D. their 2. He often turns all electrical appliances before leaving the room. A. off B. on C.at D.in 3. There are many such as cars, buses and motorbikes in this city? A. vehicle B. transport C. engines D. traffic light 4. Next month, we the new flying boat. A. are testing B. are going to test C. will test D. will be testing 5. Why don’t we decide to go the school library ? A. Ok. I like it B. That’s a good idea C. That’s fine D. I don’t want . Mark letter A, B, C, or D to indicate the word OPPOSITE in meaning to the underlined word. 6.The story of the film is silly, however, many people still liked it A. hated B. loved C. frightened D. ẹnjoyed C. READING (2,0pts) I.Read the text and answer questions. (1.0pt) People of ethnic minorities in Phu Yen celebrate Hoi Mua Festival every March. It is held to thank the Rice God for the crop, and to pray for better crops in the future. Families also worship their ancestors and parents on this occasion. Villagers voluntarily contribute money and other things to celebrate the festival. In this festival monks are invited to preach. People play drums, sing songs and dance. They also drink rice wine through a long thin bamboo tube. There are some other activities such as cultural shows, buffalo races, and traditional games. The festive atmosphere is felt around all the villages. Questions: 1. Who in Phu Yen celebrate Hoi Mua Festival every March.
- 2. What is it held for? . 3. What do villagers voluntarily contribute to celebrate the festival? 4. Do people take part in many activities during the festival ? 5. Which sentence says people in Phu Yen are happy to celebrate Hoi Mua Festival ? II. Read the text and choose the best answer for each question or put a word from the box in each gap. There are two extra words (1,0 pt): films acting actor born made worked singing Ewan McGregor was (1)_____ in Scotland in 1971. He decided to be an (2)______ when he was only nine and he (3)_____his first film in 1992. So far in his career he has appeared in a lot of different types of films, including comedies, musical, dramas and the Star Wars movies. In his career Ewan has (4)_____ with actresses like Cameron Diaz and Nicole Kidman, and his films have won lots of awards. He loves (5)_____and when he finished filming the musical, Moulin Rouge, he said, “I have never been happier to do anything in my life”. D. WRITING (2,0pt) I. Each sentence has a mistake. Find and correct it (0.4pt) 1. Many students are collect stamps in the stamp club now A.in B. students C.collect D.the stamp 2. Bangkok is the most popular city for tourists in a Kingdom of Thailand A.is B.most C. a Kingdom of Thailand D.tourists II. Rearrange the words to make meaningful sentences(0.6pt) 1. is / bicycle / hers/ that / This / my /and / is. ................................................................................................................................................. 2.future / the / in / travel / Will/ we / planets /new /to ? ..................................................................................................................................... 3. are / The earth’s / fossil fuels / out/ running . . III. Rewrite the sentences in such a way that the meaning of the original one does not change. (0.4pt) 1. I didn’t go to school because I was sick. ->I was sick, so . . 2. It will be good if you eat less meat and more vegetables. ->You should . ... IV. Use the given words to make meaningful sentences (0,6pt) 1. They / visit / Ho Chi Minh City / in 2 weeks. .......................... 2. Lan / talk / to / her friends / at this time. ............. 3.Energy / from / sun / be / clean / cheap / safe . .
- V. SPEAKING (2,0pts) I. Introduction: Talk about yourselves(0,5 đ) * Giáo viên có thể hỏi một số câu hỏi cơ bản dưới đây: 1. What’s your full name? 2. Which class are you in? 3. Where do you live? * Học sinh tự nói ít nhất 5 câu về bản thân mình - Name / middle name / family name, age, class, grade, school, home address. II. Topic speaking (1,5đ) TOPIC 1. What should you do to have traffic safety? (10 sentences)(1,5pts) There are some rules about road safety. It very important to obey these rules when you use the road. We should: 1. Always look carefully where you go 2. Use the pavement or footpath 3. Walk across the street at the zebra crossing 4. Wait for the traffic light to turn green before you cross the street. 5. Always fasten your seatbelt when you drive 6. Don’t drive if you feel tired or after you drink alcohol 7. Strictly obey traffic signals 8. Always wear a helmet when you ride a motorbike or electric bike 9. Give a signals before you turn left or right 10. Always keep both hand on the handle bar Questions &Answers 1. When you are a road user, what should you NOT do? We shouldn’t talk and laugh loudly, look back, go in a red light... 2. Should one drive after drinking alcohol? Why or why not? No, he/ she shouldn’t. Because it is very dangerous. He/ she may cause an accident 3. Why should pedestrians wear light coloured clothes in the dark? - Because the other road users can see them clearly and avoid crashing into them. 4. How do you go to school every day? 5. How far is it from your house to school? Topic 2.Talking about your favourite film? (10 sentences)(1,5pts) Questions &Answers 1.What’s your favourite film? 2.What is it about? 3.Who stars in this film? 4.Does it have a happy or sad ending? 4.Why do you like it? Topic 3.Talking about energy sources(10 sentences)(1,5pts) Questions &Answers 1.How many energy sources are there? 2.What are reneable sources? 3.What are non-renewable sources? 4.What do renewable sources include? 4. Why should we use renewable sources?
- ANSWER KEY B. LISTENING (2,0pts) I. Listen to the talk and decide which statement is True (T) or False (F). (1.0pt) 1.F 2.T 3.F 4.T 5.F II. Listen and choose the best answer. (1.2pt) 1.A 2.B 3.C 4.D 5.A B. LANGUAGE (2,0pts) I. Choose the word that has different underlined from the others. (0,4pt) 1.A 2.C II. Choose the word that has different stress from the others (0,4pt) 1.B 2.D III. Choose the best answer A, B or C to complete the following sentences. (1,2pt) 1.B 2.A 3.A 4.C 5.B 6.A C. READING (2,0pts) I.Read the text and answer questions. (1.0pt) 1. People of ethnic minorities in Phu Yen /They celebrate Hoi Mua Festival every March/Every March 2.It is held to thank the Rice God for the crop, and to pray for better crops in the future 3. Villagers/They voluntarily contribute money and other things to celebrate the festival. 4. Yes,they do 5. The festive atmosphere is felt around all the villages II. Read the text and choose the best answer for each question or put a word from the box in each gap. (1.0pt) 1.born 2. actor 3.made 4.worked 5.acting D. WRITING (2,0pt) I. Each sentence has a mistake. Find and correct it (0.4pt) 1.C 2.C II. Rearrange the words to make meaningful sentences(0.6pt) 1. This is my bicycle and that is hers 2. Will we travel to new planets in the future ? 3. The earth’s fossil fuels are running out. III. Rewrite the sentences in such a way that the meaning of the original one does not change. (0.4pt) 1. I was sick, so I didn’t go to school 2. You should eat less meat and more vegetables IV. Use the given words to make meaningful sentences (0,6pt) 1. They will visit Ho Chi Minh City in 2 weeks. 2. Lan is talking to her friends at this time. 3. Energy from the sun is clean, cheap and safe . XÁC NHẬN CỦA BGH KÍ DUYỆT CỦA NGƯỜI RA ĐỀ TỔ Nguyễn Thị Oanh Nguyễn Thị Thanh Hường



